Tygväska och haklapp

Tygväskan liknar den jag sydde till mormor i julklapp (samma yttertyg, men ett annat foder), men den fastnade aldrig på kort. Jag hade tänkt sy den här med blommorna på den andra ledden först, men tänkte/klippte fel så tyget räckte inte till det sen..

Väska, lila hibiskus, sida1

 

En haklapp i det här tyget (tunn vaxduk) har jag tänkt sy länge och nu blev det äntligen av! Kantbandet är ganska brett, så det ser kanske lite lustigt ut. Jag ritade av en haklapp i plast eftersom jag tyckte om formen och att den blev ganska nätt. Om/när jag syr fler kommer jag nog att göra dem lite längre dock.. Lillebror är modell =D

Haklapp, djungeldjur, lillebror


Kommentarer
Postat av: florin

Jätte fin väska och vilken underbart söt son du har!!!! Haklappen är ju oxå fin förstås :-) Var har du hittat vaxduken?

2007-02-14 @ 23:27:18
Postat av: Lotta

Hej!
Är på jakt efter plastduk. Vaxduk utan tyget på baksidan. Har en idé om att sy haklappar till lill-killen som inte börjar lukta surt efter ett tag. Är det något du känner till eller kanske vet var man kan få tag på? Du är grym på att sy!! Fick sån inspiration av din blogg!

/L

2008-02-08 @ 10:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback